[TC118] Estany de Font Viva

Senzilla caminada circular a l'estany de Font Viva des de la localitat de Portè (Alta Cerdanya).  Aquesta excursió ens permet gaudir d'esplèndids paisatges d'alta muntanya, amb els boscos de coníferes i rierols fugedissos, culminant a la tranquil.la plana de l'estany a on de ben segur, a l'estiu, podrem gaudir d'un bany ben refrescant.

Senderisme Font Viva
Excursió Estany Font Viva

Aproximació

Des de Puigcerdà anem vers el Coll de Pimorent, a França. Passat el trencall de l'entrada a la boca sud del Túnel de Pimorent, arribem a Portè; just abans trobem el trencall que ens indica "Massif du Carlit par le Lanoux", es aquí on trenquem a la dreta i tot seguint la carretera estreta que passa entre les cases de Portè, arribem a la zona d'aparcament passat el llac del Passet

Descripció

Després de travessar el pont de fusta sobre el Rec de Lanós, pugem seguint el camí dels Enginyers (marques grogues) que ens portarà a una cruïlla on seguirem el camí de l'esquerra per retrobar el Rec de Lanós i pujar a l'estany de Font Viva. Si agaféssim el de la dreta seguiríem el Camí dels Enginyers fins l'embassament de Lanós

Després de gaudir d'una bona estona a l'estany, seguim la riba dreta del llac, passem per les restes de l'antic refugi de Font Viva i comencem la baixada pel costat del Rec de l'Estany de Font Viva que, amb alguns trams més delicats on cal fer servir les mans, ens deixa a l'aparcament.

Curta ruta circular, molt assequible, on estem sempre envoltats d'aigua i natura.

Senderisme Font Viva - Rètol
Senderisme Font Viva - Pont
Excursió - Font Viva - Pont

Portè

L'estany de Font Viva es troba al municipi de Portè, dins del qual es troba l'anomenada Torre Cerdana, un castell de vigilància o defensa que es troba en arribar a la Vall de Querol baixant des del Coll del Pimorent.  Amb prop de 500 Ha d'extensió, es troba a l'extrem nord de l'Alta Cerdanya, limitant amb Andorra, el Sabartès occità i el terme de Porta. El poble de Portè es troba prop del límit amb aquest últim terme, a la dreta del riu Querol. Es tracta d'un nucli força agrupat, destacant l'església parroquial, consagrada a Santa Maria.

L'esmentada Torre Cerdana es troba dalt d'un turó al sud-oest del nucli i es tractava d'un castell autèntic, tenint un paper estratègic destacat, juntament amb el Castell de Querol.

A més del de la Font Viva, el municipi de Portè té tota una colla d'estanys d'origen glacial: el Passet, l'estany i bassa de l'Orri de la Vinyola, l'estanyol, la bassa de Mercader i l'estany de Coma d'Or.