Raquetes

Vistes TC178 Raquetes de neu
Raquetes · 2021/03/11
Senzilla passejada circular amb raquetes de neu, sense cap mena de dificultat, per la zona de la Quillana (Capcir), començant i acabant a l'estació del mateix nom. Seguirem en tot moment l'itinerari número 16. Deixarem el cotxe a l'aparcament al costat de l'edifici de la Maison de l'Capcir, a on arribarem des de Sallagosa seguint les indicacions per anar a Els Angles. Després de la vila de la Quillana, tenim un tram recte de carretera i, en arribar a una rotonda que ens indica Angles a...

Raquetes de neu al pla de la Corda
Raquetes · 2021/03/04
Exigent ruta circular amb raquetes de neu a la Baixa Cerdanya gironina, entre els refugis Pere Carné (La Molina) i Segremorta, tot i arribant-nos al pla de la Corda. La proposta ens permet gaudir tant de la sol.litud i el silenci dels boscos colgats de neu, dins dels quals trobarem els rastres dels animalons a la neu i els rierols que sorgeixen arreu, com de les vistes dels cims del Pirineu més proper. Tot i que suggerim començar la ruta al refugi Pere Carné, un altre lloc on deixar el...

Raquetes de neu al Coll de la Creueta
Raquetes · 2021/02/11
Senzilla ruta circular amb raquetes de neu a la Baixa Cerdanya gironina, des del peu de la pista dels Alabaus (La Molina) cap el pla d'Anyella. El recorregut proposat ens permetrà descobrir els següents indrets: Els plans del Pedró La Serreta El pla d’Anyella i la seva pleta El pla Gran Les Saleres El barranc del Pedró, amb la seva barraca i abeurador Les costes de l’Huguet El clot de l’Hospital Les millors vistes les podrem gaudir des de les costes de l’Huguet, des d'on es poden...

Raquetes · 2021/01/07
Fàcil ruta circular amb raquetes de neu a la Baixa Cerdanya gironina, des del Coll de la Creueta fins La Moixera, tot descobrint la Pleta Roja i el Cap de la Creueta. La proposta comença enfilant-nos al tossal de sobre el coll per l’esquerre i arribar al primer pla que hem anat vorejant per anar a sobre les Utrigues i, tot seguit, continuant, primer a la Pleta Roja i desprès a la Moixera, tot creuant el seguit d’ondulacions que fa el terreny. En tot moment, gaudirem d’excepcionals...

TC195 Raquetes de neu - Forn solar
Raquetes · 2020/12/31
Senzilla ruta circular de raquetes de neu que enllaça Font-Romeu i Èguet, tot resseguint part dels circuits 6 i 8. El camí ens permetrà gaudir del silenci encisador dels boscos colgats de neu i, alhora, d'esplèndides vistes cap al circ d'Eina i del forn solar en primer terme. La tornada des d'Èguet es fa seguint una fàcil pista forestal, tot entrant al camp de golf i passant a tocar del Grand Hotel de Font-Romeu.

Raquetes · 2020/12/17
Proposta de ruta circular amb raquetes de neu, sense cap mena de dificultat, pels paratges de la Jaça d'en Calvet, començant i acabant al llac del mateix nom. Per arribar al Llac d'en Calvet hem de passar per Puigcerdà i, a la Guingueta d'Ix, seguir en direcció a Montlluís. Allà prendrem el trencant en direcció a Els Angles i en arribar al Coll de la Quillana veurem el desviament que, en uns centenars de metres, ens deixa al seu aparcament.

Raquetes de neu - Cotzè - Vistes
Raquetes · 2020/03/05
Entretinguda ruta circular amb raquetes de neu pels boscos propers a Cotzè, a l'Alta Cerdanya, tot aprofitant algunes de les pistes de l'antiga estació d'Er-Puigmal. El recorregut ens permet gaudir del silenci dels boscos, d'una bona traçada a la neu i de magnífiques vistes a mesura que ens enlairem a la part superior de l'estació. Aquest bonic racó del Pirineu, que fa de frontera natural entre la Catalunya Nord i la Vall de Núria, amb el cim del Puigmal (2.900m) pel mig, és una de les...

Raquetes de neu - La Calma - Vistes
Raquetes · 2020/02/27
Proposta de ruta circular amb raquetes de neu al Refugi de La Calma (Alta Cerdanya), per un terreny força planer amb petit tram de pujada. Haurem d'anar fins el Sector de la Calma a l'estació d'esquí de Font-Romeu on aparcarem. El pla de Calma està solcat per pistes d'esquí de fons (prohibit anar amb raquetes) però trobarem un camí preparat i indicat per vianants que evita el pas per les pistes i ens porta al refugi de la Calma. Aquest pla és un excel.lent mirador del Cadí, Tosa,...

Raquetes de neu a la Tosa d'Alp
Raquetes · 2020/02/20
Exigent ruta (pel desnivell acumulat) amb raquetes de neu a la Baixa Cerdanya gironina, des de Masella fins la Tosa d'Alp. La ruta comença seguint la pista que voreja el bac del Sant Crist per arribar al Pla dels Torradors, just per sobre la bassa d'aigua, des d'on s'agafa el telecadira per pujar a dalt les pistes més altes. Seguim per la pista "Coma Pregona", superant desnivells cada cop més pronunciats, continuem fins arribar a la intersecció de la pista de la Cova i agafem la pista que...

Ruta de raquetes Coll de Pam - Llac de les Bulloses
Raquetes · 2020/02/13
Clàssica ruta de raquetes de neu per l'Alta Cerdanya, gairebé circular, que descobreix alguns dels racons i vistes més espectaculars de l'entorn de l'estany de la Bullosa. Gaudirem de quatre estanys més: de la Pradella, del Racó, Llong i Negre, així com del perfil punxagut del Carlit, que presideix l'escena. Aquesta proposta parteix i acaba del Coll de Pam, fàcilment accessible amb vehicle. Una altra alternativa seria partir del Pla dels Avellans, no sempre accessible a l'hivern.