Ruta de senderisme a peu circular de Sallagosa - Terres Vermelles- Foto 1
Senderisme · 2020/03/19
Senzilla ruta circular a peu des de Sallagosa (Alta Cerdanya) que ens descobreix uns singulars esterragalls (anomenats localment com terres vermelles; en anglès, "badlands"). Les "terres vermelles" de Sallagosa són un sòl compost d'argiles, restes d’esquit, granits i sorres. Aquestes terres estaven configurades per glaceres durant el quaternari. Aquests terrenys fràgils experimenten sovint un fenomen d'erosió i es transformen en sediments. Amb aquests elements, un munió de ceramistes...

Senderisme · 2020/03/12
Clàssica ruta circular de senderisme per la la Baixa Cerdanya lleidatana, que ens permet descobrir, entre d'altres indrets: - El poble de Prullans. - La Cova d'Anes. - El llogarret d'Ordèn. - L'ermita de Sant Mamet. - La casa d'Orèn.

Raquetes de neu - Cotzè - Vistes
Raquetes · 2020/03/05
Entretinguda ruta circular amb raquetes de neu pels boscos propers a Cotzè, a l'Alta Cerdanya, tot aprofitant algunes de les pistes de l'antiga estació d'Er-Puigmal. El recorregut ens permet gaudir del silenci dels boscos, d'una bona traçada a la neu i de magnífiques vistes a mesura que ens enlairem a la part superior de l'estació. Aquest bonic racó del Pirineu, que fa de frontera natural entre la Catalunya Nord i la Vall de Núria, amb el cim del Puigmal (2.900m) pel mig, és una de les...

Raquetes de neu - La Calma - Vistes
Raquetes · 2020/02/27
Proposta de ruta circular amb raquetes de neu al Refugi de La Calma (Alta Cerdanya), per un terreny força planer amb petit tram de pujada. Haurem d'anar fins el Sector de la Calma a l'estació d'esquí de Font-Romeu on aparcarem. El pla de Calma està solcat per pistes d'esquí de fons (prohibit anar amb raquetes) però trobarem un camí preparat i indicat per vianants que evita el pas per les pistes i ens porta al refugi de la Calma. Aquest pla és un excel.lent mirador del Cadí, Tosa,...

Raquetes de neu a la Tosa d'Alp
Raquetes · 2020/02/20
Exigent ruta (pel desnivell acumulat) amb raquetes de neu a la Baixa Cerdanya gironina, des de Masella fins la Tosa d'Alp. La ruta comença seguint la pista que voreja el bac del Sant Crist per arribar al Pla dels Torradors, just per sobre la bassa d'aigua, des d'on s'agafa el telecadira per pujar a dalt les pistes més altes. Seguim per la pista "Coma Pregona", superant desnivells cada cop més pronunciats, continuem fins arribar a la intersecció de la pista de la Cova i agafem la pista que...

Ruta de raquetes Coll de Pam - Llac de les Bulloses
Raquetes · 2020/02/13
Clàssica ruta de raquetes de neu per l'Alta Cerdanya, gairebé circular, que descobreix alguns dels racons i vistes més espectaculars de l'entorn de l'estany de la Bullosa. Gaudirem de quatre estanys més: de la Pradella, del Racó, Llong i Negre, així com del perfil punxagut del Carlit, que presideix l'escena. Aquesta proposta parteix i acaba del Coll de Pam, fàcilment accessible amb vehicle. Una altra alternativa seria partir del Pla dels Avellans, no sempre accessible a l'hivern.

Vistes - raquetes
Raquetes · 2020/02/06
Proposta de ruta circular amb raquetes de neu, amb sortida des de la font i la caseta de Saltèguet. Des d’allà enfilarem cap als plans de la Casilla i, pujant per dins del bosc, arribarem fins al cim del Pla de la Bassa. Dalt del cim podrem gaudir de les bones vistes que tenim sobre la Molina, la Tosa d’Alp, el Puigllançada, la Creueta, la serra de Montgrony, el Coma Morera i el cim del Puigmal. Continuem avançant i passant pel pla de l’Orri de Dalt, arribem al coll de la Creu de...

Circuit de raquetes 14 - Bosc
Raquetes · 2020/01/30
Travessa amb raquetes, entre el Capcir i el Conflent, des del Coll de la Llosa fins el Refugi del Coll del Torn (circuit 14). Tot i que no té una dificultat tècnica específica, la qualifiquem de moderada donada la seva durada. Per arribar al Coll de la Llossa hem de passar per Puigcerdà i, a la Guingueta d'Ix, seguir en direcció a Montlluís. Allà prendrem el trencant en direcció a Els Angles i poc abans d'arribar al Coll de la Quillana veurem el desviament que, en poc més de 2 Km., ens...

Refugi Biu d'Àliga
Raquetes · 2020/01/23
Clàssica ruta circular per a raquetes de neu a la Baixa Cerdanya, que ens enlaira fins a la Tosa d'Alp des del Coll de Pal. L'excursió és molt agradable de fer, no es fa llarga, doncs no té un desnivell important per aquesta vessant, i ens permet accedir a un cim que està situat ben bé al mig d'un munt de cims i serres conegudes. Molt recomanable i amb molt bones vistes tot el trajecte. Sortim de Coll de Pal direcció nord-oest per la mateixa ruta de senderisme per pujar a la Tosa, que...

Raquetes · 2020/01/16
Sortida amb raquetes de neu des del Refugi de Cap del Rec (estació d'esquí nòrdic de Lles de Cerdanya).