Senderisme

Riu Vanera
Senderisme · 2020/10/22
Entretinguda excursió circular a peu, tot resseguint el riu Vanera des de la localitat d'Oceja i tornant pel llogaret del Puig.

Senderisme · 2020/10/15
Senzilla excursió des d'Alp (Baixa Cerdanya gironina) fins l'anomenada Roca Castellana. La Roca Castellana és un petit turó, situat a 1381m. d'alçada, al qual arribarem seguint algun dels nombrosos Senders de Cerdanya que creuen els boscos del municipi d'Alp. El primer tram de l'excursió, a la part baixa, transcorre per un bosc de freixes; a la part superior, per un de pi roig, fins arribar a la Roca Castellana, des d'on es pot gaudir d’unes magnífiques vistes de la plana cerdana. Fent...

Beders
Senderisme · 2020/10/08
Senzilla ruta circular a peu que ens descobreix tres petits nuclis de la Baixa Cerdanya lleidatana, dins el municipi de Bellver de Cerdanya: Bor, Pedra i Beders. Tots tres ens permetran gaudir de les seves esglésies romàniques.

TC203 - Ruta del Segre - Sender de Cerdanya 619 - Riu
Senderisme · 2020/09/17
Senzilla ruta circular a peu per la plana de la Baixa Cerdanya gironina sense pràcticament cap desnivell. Aquesta excursió ens permet descobrir un tram poc conegut de la Ruta del Segre i l'enllaça amb un altre tram de la Ruta del Romànic, tot seguint el recentment arranjat Sender de Cerdanya 619. Sortint de la població de Queixans seguirem l'esmentat SC619 vora el riu Segre i coneixerem els llogarets de Soriguerola, Estoll i Escadarcs. La ruta es pot escurçar en diversos punts del...

Ruta de senderisme a peu - Roca Foradada
Senderisme · 2020/09/10
Completa ruta circular a peu que, partint de l'Àrea recreativa de l'Agre (a uns 4.5 Km. de la localitat de Pi, a la Baixa Cerdanya lleidatana) ens descobreix uns racons magnífics: - Vistes de la Roca Foradada de Pi. - Boscos d'avetoses i pins centenaris. - Nombroses fonts i abeuradors. - El refugi lliure de Gonec.

Ruta de senderisme a peu circular de Sallagosa - Bajanda - Foto 1
Senderisme · 2020/09/03
Ruta circular a peu que enllaça les poblacions de Sallagosa i Bajanda (Alta Cerdanya) tot descobrint racons singulars, com el Mas Rondole. De ben segur, gaudirem de les vistes des dels diversos miradors naturals que anirem trobant pel recorregut. Bajanda és un poble a la zona central - oriental del terme comunal d'Estavar que es troba a 1.293 m d'altitud. És a la dreta del Torrent de la Menua, just al lloc on es forma aquest curs d'aigua per la unió del Rec de l'Avenosa i el Rec dels Bacs....

TC201 - Senderisme - Excursió - Lles de Cerdanya
Senderisme · 2020/08/27
Completa ruta circular a peu per la vessant nord de la Baixa Cerdanya lleidatana, que enllaça els nuclis de Músser, Aransa i Lles de Cerdanya. El poble de Músser està documentat des del segle X (anomenat "Munciar"), tot i que sembla haver estat habitat des del neolític. Els carrers del nucli antic i la plaça Major són de gran interès perquè conserven plenament l'estructura medieval. Hi ha cases antigues amb arcades de pedra, balconades de fusta, portals adovellats... Un conjunt...

TC200 - Senderisme - Excursió - Riu de Cerdanya - L'Avetosa - Panoràmica
Senderisme · 2020/08/20
Excursió a peu per la banda nord de la Serra del Cadí que ens permet descobrir la majestuositat dels arbres monumentals amagats a l'Avetosa de Riu de Cerdanya. Des de Riu agafarem la pista que mena fins al refugi del Serrat de les Esposes, a on comença la nostra ruta. L'Avetosa de Riu de Cerdanya és possiblement un dels boscos més monumentals de la comarca de la Cerdanya i de tot el Pirineu, amb una varietat d'arbres segons les seves estructures i edats. Suposa un ecosistema molt estable i...

Senderisme · 2020/08/13
Completa excursió circular a peu que ens enfila per la solana damunt de Ger i ens mostra la plana de la Baixa Cerdanya gironina. Suggerim aparcar al costat de la carretera N260 just a l'entrada de Ger i travessar tot el poble fins a enfilar el Torrent de les Valls i agafar el Sender de Cerdanya 142, que puja cap a Niula. Molt poc abans d'arribar a les runes del Mas de El Coforn veurem el desviament cap el Sender de Cerdanya 140 que ens menarà cap a la carena que separa les dues valls per les...

Senderisme · 2020/08/06
Puigcerdà, la capital de la Baixa Cerdanya gironina, ofereix un munt d'atractius per a locals i forasters, per als que tenim la sort de viure-hi tot l'any i per als que s'hi atansen en qualsevol època de l'any. Hi trobarem alternatives culturals, d'esbarjo, gastronòmiques. Tothom s'hi pot sentir com a casa seva. En aquesta ocasió, us oferim una sèrie de rutes circulars a peu amb origen al propi nucli urbà. Rutes que recorren indrets emblemàtics o ens apropen als municipis de la vora....