[TC226] Jaça d'en Calvet - Pla de Barrès

Fàcil passejada circular des de la Jaça d'en Calvet cap al Pla de Barrès, a l'extrem nordest de l'Alta Cerdanya.  Excursió apta per a tothom, sense gaire desnivell, que permet gaudir dels boscos de l'entorn i dels paratges que ofereix el riu Têt.

El punt d'inici és a la Jaça d'En Calvet, a on podem deixar el vehicle a l'aparcament habilitat. S'hi accedeix per la carretera D32, a 3 km. dels Angles.

Partim del camí que voreja l'estany i guanyem una mica d'alçada per una pista barrada als cotxes.  Inicialment, cal seguir els indicadors de La Llaguna i després els de La Borda.  El camí ens porta fins a la carretera d'accés a La Bollosa que cal seguir un centenar de metres fins a trobar-nos amb la parada de l'autobús.  En aquest punt cal desviar-se seguint l'indicador de "Berges de la Têt".  Tot seguit la pista travessa el riu mitjançant un important pont i cal desviar-se a continuació pel sender senyalitzat de les "Berges de la Têt" (que està una mica amagat).  El sender ressegueix el riu i ofereix paratges esplèndids.

Pla de Barres

Arribats a l'alçada del Càmping del Pla de Barrès, travessem el riu per un pont. A continuació cal travessar el càmping i l'aparcament del Pla de Barrès i anar fins al final, a on hi ha els serveis.  En aquest punt s'inicia un sender senyalitzat cap a la Bollosa que cal seguir fins arribar a un encreuament per agafar una pista a la dreta.

[Una altra possibilitat es seguir el sender de la Bollosa i que es retroba amb el nostre itinerari més endavant]

Nosaltres hem seguit per la pista fins a un altre encreuament que ens porta al Pla de les Postes.

Continuem per la pista de l'esquerre i després per un sender directe que ens retorna a l'estany de la Jaça d'En Calvet.

Ruta de senderisme a peu circular - llac d'en Calvet
Ruta de senderisme a peu circular Jaça d'en Calvet

Perfil de la ruta de senderisme a peu circular de la Jaça d'en Calvet