[TC136] Bena - Serrat del Freser

Completa ruta circular que combina gaudir de rierols i cascades, de vistes i panoràmiques a sobre de Bena (a l'Alta Cerdanya), amb la descoberta de diverses edificacions pastorals (jaces, orris, refugis).

Iniciarem el recorregut a l'estacionament de Bena, a on s'hi arriba seguint una pista que mena d'Enveig.

Anirem pel camí del GRP TC que es va creuant amb el Riu de Bena. Un cop l'ha creuat, el ressegueix tot pujant.  Ja més amunt el deixa per pujar a la Devesa de Bena, a on trobarem el Riu de Salit, que seguirem una estona. En arribar al Serrat del Freser, el deixarem i seguirem pujant fins a arribar a la zona de Comau.  Aquí deixem el camí per anar a les Roques que tenim per la cara de Ponent on tenim l'Orri de Comau.

Un cop visitat retornarem al camí per creuar-lo i marxar planejant en direcció a Llevant, per creuar el Riu del Salit i continuar planejant fins a trobar el Pla del Salit. Continuarem seguint petits rastres, sempre en direcció a Llevant, procurant no perdre alçada per anar a trobar el Riu de Bena. Creuarem el riu i seguirem els corriols en direcció al sud-est per anar a trobar el Pla del Corbill, a on visitarem l'Orri del Corbill per gaudir de les bones vistes de la Cerdanya. A continuació, agafarem la pista forestal (pintura blava) que ens baixarà a trobar el Refugi del Solà del Cavaller. Aquí trobem una pista principal, que seguirem fins al nostre punt de sortida.

riu
Orri

Perfil de la ruta al Pic d'Estaques