[TC358] Boscos de Masella

Entretinguda ruta circular de senderisme pels boscos de Masella (Baixa Cerdanya gironina). Alguns trams de l'itinerari trancorren per Senders de Cerdanya i d'altres per corriols no marcats o bosc a través.

Iniciarem el recorregut a la carretera que puja a Coma Oriola, deixant enrere les últimes cases; quan la carretera fa un revolt cap a l'esquerre, entrarem al bosc a la dreta.  Veurem un sender i trobarem algun arbre marcat amb groc.  En un revolt a l'esquerra hi ha un banc de fusta amb bones vistes del Pla de Masella.  Seguirem sender amunt i arribarem de nou a la carretera, la qual seguirem uns metres.  Abans d'arribar a Escobeiró ens podem desviar a la dreta fins a un balcó natural amb fantàstiques vistes. Seguirem per la carretera fins el Pla d'Escobeiró, àrea recreativa amb taules de pícnic i parc infantil. D'aquí ens podem desviar uns metres per pujar a la talaia en mig del bosc, amb espectaculars vistes sobre la Cerdanya. Des d'Escobeiró seguirem el sender SC709, fins a arribar a una intersecció ; girarem a l'esquerra seguint el sender SC710 que ens portarà al refugi de pastors de la Pleta de Das, amb vistes panoràmiques sobre el Cadí. Seguirem el camí fins arribar a un abeurador, deixarem la pista i seguirem pel SC710, a l'esquerra. Arribarem a un pla, intersecció de camins i amb una imatge de la Mare de Déu de Das. Seguirem a l'esquerra pel SC708, travessarem la carretera i continuarem a la dreta pel SC708 fins arribar a Coma Oriola.

Mirant la pista amunt, veurem un camí que va cap a l'esquerra, el qual seguirem en lleugera pujada i arribarem a un collet. Passarem per una mena de tallafocs, amb bosc a dreta i esquerra i arribarem a la pista de la Feixa, que travessarem. Girarem a l'esquerra, fins que arribarem de nou a la pista, la qual travessarem en sentit a la carretera, creuarem un pas canadenc i agafarem un camí que ens retornarà més avall a la pista de La Feixa, en la confluència amb la pista el Pou de la Neu. Seguirem uns metres per la pista i, un cop passades unes proteccions pels esquiadors, girarem a l'esquerra i entrarem al bosc. Anirem baixant lleugerament i cap a la dreta; passarem per una cabana dalt un arbre i seguirem fins arribar a la cruïlla de la Feixa i la Clariana. Agafarem un camí que, per sota de la pista de La Clariana, ens portarà fins els estacionaments i el Pla de Masella.

Aquest circuit és apte per a raquetes de neu a l'hivern, amb cura de les zones esquiables.