[TC248] Puigllançada

Clàssica ascensió al Puigllançada, un dels 100 cims de la FEEC, des de la collada del Pedró (Baixa Cerdanya gironina).  Des del cim gaudirem de vistes espectaculars de 360º, amb especial protagonistes els propers Tosa d'Alp, Penyes Altes, Moixeró i el Pedraforca de refiló.  Més llunyans albirarem el Puigmal, el Puigpedrós i el Carlit, entre d'altres.

Sortirem de la Collada del Pedró, aparcament dels Alabaus de l'Estació d'esquí de la Molina i anirem pujant amb fort desnivell fins que girem a la dreta en direcció cap al Restaurant Costa Rasa, amb un pendent ja més suau. Continuarem pujant fins la capçalera del Torrent Negre, des d'on els camins d'anada i tornada són idèntics, passant per l'Amorriador de Rus i arribant al cim del Puigllançada.

De baixada ara anirem fins el Cap de les Costes de l'Huguet, baixarem per una de les pistes vermelles de l'estació i arribarem al Clot de l'Hospital, des d'on agafarem un pista que ens portarà al punt de sortida.

OBSERVACIÓ:  Itinerari pensat per a èpoques de l'any amb l'estació d'esquí tancada.  En cas de neu, és millor fer servir altres rutes respectuoses amb la seva activitat, convertint-se en una bona alternativa per raquetes de neu.