[TC208] Palau - Gorguja

Senzilla passejada circular, sense gaire desnivell, des del barri de Palau, al municipi de Santa Llocaia (Alta Cerdanya), fins al llogaret de Gorguja (municipi de Llívia).

Sortirem de la zona d'aparcament i enfilarem cap a l'antiga masia de Palau que dóna nom a la contrada. Baixarem cap al rierol anomenat Torrent de Lluç primer i més avall Torrent de Palau i ens dirigirem cap al camp d'aviació. Abans d'arribar-hi, girarem a la nostra esquerra i baixarem cap a la Gorguja Petita. Des d'allà ens aproparem a veure els racons amagats de la Gorguja (Gran). Tornarem a la Gorguja Petita,  deixarem la pista que baixa cap a Llívia a la nostra dreta i continuarem vers el Mas Jonquer.

Sobrepassarem el Mas i a la cruïlla següent girarem a l'esquerra. A la dreta aniríem cap a Llívia i de dret ens portaria a Onzès. Passarem pel davant d'unes instal·lacions de gas i arribarem davant de la presa, que és un indret idoni on poder observar ocells de diferent espècies i que aprofiten aquesta zona humida per poder-hi viure.

Per tornar al punt de partida hem de travessar els prats i, pel costat del rierol, anar a trobar el camí que ressegueix pel costat de la presa que hi ha un tros més amunt.

Ruta de senderisme a peu circular de Gorguja - Foto 1
Ruta de senderisme a peu circular de Gorguja - Foto 2

Perfil de la ruta de senderisme a peu circular Gorguja