[TC372] Puigcerdà (Rigolisa) - Guingueta d'Ix - Ur

Fàcil ruta circular a peu, a banda i banda de la frontera administrativa que divideix la Baixa i l'Alta Cerdanyes.  L'itinerari enllaça els nuclis de Puigcerdà (Rigolisa), l'extrem nord de la Guingueta d'Ix i Ur.

Sortirem del nucli de Rigolisa (Puigcerdà), a on podrem veure la capella de Sant Jaume.

Sant Jaume de Rigolisa era un antic poble, documentat des del segle X, que va pertànyer al monestir de Sant Miquel de Cuixà fins el segle XVIII. Segons algun autor, el terme es repartia entre les cases existents avui dia i les que hi havia a l'altre banda del pont de Sant Martí, a la dreta del riu Querol, actualment terme municipal de Guils de Cerdanya.  El nucli, despoblat progressivament, va passar a dependre administrativament de Puigcerdà.   La capella, d'estil neoromànic, consta d'una cripta sota el presbiteri, de la capella pròpiament dita i d'un campanar quadrat de 17 metres, essent l'arquitecte en Salvador Viñals.

Després de contemplar la capella, anirem en direcció al poliesportiu de Puigcerdà i, posteriorment, seguirem un tram (molt malmès) de l'antiga carretera de Llívia.  Havent creuat l'actual carretera, passarem per sota d'aquesta i seguirem una bona estona un camí a la vora del riu Raür.  Havent passat una zona de pícnic, arribarem a Ur i seguirem el GR de tornada cap a Puigcerdà, a on hi arribarem a tocar del Parc del Torniquet i del camí dels enamorats.

Aquest itinerari és fàcilment combinable amb altres rutes properes, con la TC335 o la TC329.