[TC202] Pi - Roca Foradada - Refugi Gonec

Completa ruta circular a peu que, partint de l'Àrea recreativa de l'Agre (a uns 4.5 Km. de la localitat de Pi, a la Baixa Cerdanya lleidatana) ens descobreix uns racons magnífics:

- Vistes de la Roca Foradada de Pi

- Boscos d'avetoses i pins centenaris.

- Nombroses fonts i abeuradors.

- El refugi lliure de Gonec.

Ruta de senderisme a peu - Roca Foradada

Partint de l'esmentada àrea recreativa, inicialment ens dirigim cap el sud, remuntant el torrent de Pi per una pista forestal, en direcció al Pradell de Pi. En aquest trajecte podrem veure la Roca Foradada. Arribarem al Pradell de Pi i seguirem fins el Gonec on trobarem el refugi, la font i l'abeurador. Opcionalment, des del Gonec ens podem atansar al coll de l'Orri des d'on es poden gaudir d'unes excel.lents vistes del Cadí i del Prat d'Aguiló.

La tornada és pel Gonec, continuant pel camí que baixa a Cortariu i desviant-nos a la dreta per un camí ramader per tornar altre cop l'Àrea de l'Agre.

La vall de Pi, per ella mateixa, és un dels paisatges més bonics i, alhora, més desconeguts del Parc Natural del Cadí-Moixeró; però, sens dubte, la Roca Foradada el converteix en emblemàtic.  El forat, obert per carstificació en el calís, té una alçada de 20 m per 15 m d’ample.  Segons la tradició, abans s’hi reunien les bruixes de la zona per celebrar els seus sàbats o aquelarres.

[Aquest indret no s’ha de confondre amb la muntanya de Roca Foradada (1.975 m), el punt més elevat de la Serra de Gavarret].