[TC094] Alp - El Bosc de Masella i la Pleta de Das (Sender 738)

Aquesta proposta vora d'Alp enllaça la zona de l’avetar amb el Pla d’Escobeiró fent una volta per boscos, pastures obertes amb molt bones vistes panoràmiques i per les pistes d’esquí de Masella. En el seu recorregut es troben dues àrees recreatives, la de la Pia i la del Pla d’Escobeiró.

Des de l’avetar, el sender enfila un ròssec que creua una pineda de pi negre; el camí es torna corriol poc abans de creuar un petit torrent. Després d’una pujada de tan sols uns metres el pendent es torna molt més suau i en aproximadament 400 metres s’arriba a l’Àrea recreativa de la Pia, on es pot gaudir de bones vistes de les muntanyes que envolten el Carlit.

El sender continua a l’altra banda de la Carretera de Masella a la Molina, en direcció al petit refugi que servia d’habitacle a la persona que s’encarregava durant l’estiu de vigilar el ramat, el vaquer. A partir d’aquí el sender travessa la zona de pistes d’esquí de Masella sense fer un gran desnivell, passant pel costat de la gran bassa d’aigua que serveix per produir la neu artificial.

Un corriol segueix des d’aquest punt fins arribar a La Pleta de Das. Des d’aquesta gran zona oberta de pastures les vistes de la plana cerdana i les muntanyes que l’envolten són magnífiques. Una suau baixada condueix el sender fins a l’Àrea Recreativa del Pla d’Escobeiró, enclavada enmig del bosc.