[TC196] Alp - Roca Castellana

Senzilla excursió des d'Alp (Baixa Cerdanya gironina) fins l'anomenada Roca Castellana.

La Roca Castellana és un petit turó, situat a 1381m. d'alçada, al qual arribarem seguint algun dels nombrosos Senders de Cerdanya que creuen els boscos del municipi d'Alp. El primer tram de l'excursió, a la part baixa, transcorre per un bosc de freixes; a la part superior, per un de pi roig, fins arribar a la Roca Castellana, des d'on es pot gaudir d’unes magnífiques vistes de la plana cerdana.

Fent un exercici de retrospectiva podríem imaginar aquest paisatge 80 anys enrere, ple de camps de conreu, amb els recs amb tot el seu esplendor, les frondoses omplint de verdor les torrenteres, i el bosc a la part més alta. Continuant el recorregut per la pista podem observar els treballs d’aclarida i millora que s’han fent del bosc. Amb la treta d’alguns pins s’aconsegueix tallar la connexió vertical del combustible i estructurar millor el bosc, fent així treballs de prevenció davant de possibles incendis forestals.