Esquí de muntanya - Pics de Font Negra

Tancant la vall del Baladrar, ben coneguda pels esquiadors que pugen al pic dels Pedrons, trobareu una zona inhòspita i solitària, coronada amb arrogància pels cims esvelts de Font Negra. Les seves crestes i canals de la cara nord semblen cisellats pacientment amb la mà mestre del pas dels temps. Tot i el seu aspecte, l’ascens i el descens amb esquís és molt interessant i agradable.

Bosc d'avets

ACCÉS

Sortiu de Puigcerdà i La Guingueta d’Ix per la N-20 i arribeu al Coll del Pimorent. Continueu fins la cruïlla amb la N-22 que heu de seguir a l’esquerra en sentit cap a Andorra. Passeu el pont de la primera torrentada i, en arribar a la segona, trobareu un aparcament a l’esquerra just passat el pont. Des de Puigcerdà: 33 Km.

FITXA TÈCNICA :

- Desnivell: 955 m

- Altitud: 2.830 m

- Dificultat: Difícil

- Temps: 5 - 6 hores

Cartografia:

• Institut Cartogràfic de Catalunya i Rando Editions núm. 21 Andorra - Cadí 1/50.000

• Editorial Alpina - Andorra 1/40.000

• IGN - 2249 OT - Bourg Madame - Col de Puymorens 1/25.000

ITINERARI

1.875 m. PONT DEL BALADRAR

Del mateix aparcament, sortiu en sentit sud passant pel costat d’una cleda pel bestiar i remunteu els pendents suaus dels vorals del Rec del Baladrar amb el Pic dels Pedrons davant vostre.

(+ 225 m)

2.100 m. COMA DELS PEDRONS

El relleu ondulat presenta diversos repetxons i comelles que us permetran traçar amb comoditat sense deixar el fons de la vall com a referència.

(+ 245 m)

2.345 m. ESTANY DELS PEDRONS

Petit estanyol situat a l’entrada del circ, entre el pic dels Pedrons i el de la Mina. Els pics de Font Negra, amb els seus canals, coronen la vall de manera espectacular. Voregeu l’estany per la vostra esquerra (E) i orienteu paulatinament la traça al sud-est, en direcció a l’ampla collada entre el pic de la Mina i els contraforts orientals dels pics de Font Negra. Després d’una zona més planera, remunteu la pala final, per guanyar la carena.

(+265 m)

2.610 m. COLL DE L’ORRI DE LA VINYOLA

Pas divisori amb el vessant mediterrani del Querol i el Segre. A partir d’aquí heu de seguir el cordal en sentit sud, ja sigui pel mateix llom de la carena o flanquejant sense perdre alçada, els pendents orientals que són menys escarpats. La mateixa cresta us farà girar a l’oest per arribar als pics de Font Negra.

(+178 m)

2.788 m. PIC ORIENTAL DE FONT NEGRA

Des d’aquí ja podeu observar la impressionant fondalada de la vall de Campcardós. Continueu (O) sempre prop del fil de la carena, buscant els millors passos a les zones més rocoses. El trajecte és aeri però de bon trescar. El segon cim (2.780 m) i les diferents bretxes fan que el recorregut sigui entretingut i atractiu.

(+ 42 m)

2.830 m. PIC CENTRAL DE FONT NEGRA

Les vistes són magnífiques tant sobre l’Arièja com per la part de la Cerdanya, tot i tenir la mola del Puigpedrós i la serra de l’Esquella en primer terme. La muralla nord ofereix diversos canals pel descens de retorn, ja que l’itinerari de la cresta és interessant per pujar però, lògicament, menys atractiu per baixar. Durant la pujada podeu haver verificat i escollit la més adequada, segons les condicions de la neu i el nivell del grup. Situeu-vos a la bretxa de la que més us convingui i inicieu el descens.

(- 485 m)

2.345 m. ESTANY DELS PEDRONS

Hi arribareu després d’un extraordinari descens per la canal, que continua pels magnífics pendents del Solà dels Pedrons. Retrobament amb l’itinerari de pujada que heu de seguir cap avall.

1.875 m. PONT DEL BALADRAR

Punt de sortida. ( - 470 m)

Altres rutes d'esquí de muntanya