Esquí de muntanya - Comabona

Aquesta proposta ens apropa a un clàssic de la serra del Cadí des de la seva vessant nord. Des del refugi de Prat d'Aguiló enfilarem cap el pas dels Gosolans i, des d'allà, fins el cim del Comabona.

Bosc d'avets

ACCÉS

Sortiu de Puigcerdà per la N-260 en direcció a la Seu d’Urgell. Just passat Martinet de Cerdanya gireu a l’esquerra per la carretera LV-4055 que en 4'5 km puja a Montellà. A l'entrada d'aquest poble, un rètol indicador us assenyala la pista forestal que en 12 km us conduirà prop del refugi de Prat d'Aguiló (aquesta pista no sol ser transitable fins ben entrada la primavera). Des de Puigcerdà hi ha un total de 44 km.

FITXA TÈCNICA :

• Editorial Alpina – Cerdanya. 1/50.000

• Editorial Alpina – Serra delCadí – Pedraforca. 1/25.000

ITINERARI

1.980 m APARCAMENT DEL REFUGI DE PRAT D'AGUILÓ (CÈSAR AUGUST TORRAS)

Continueu per la pista uns 400 metres fins el refugi (guardat temporalment, amb 30 places i tots els serveis propis d'una instal·lació d'aquesta mena. 10 places de refugi lliure). Sortiu en direcció sud i passeu a prop d'uns pins sol taris i travesseu el Prat d'Aguiló. Tot seguit, remunteu (S) traçant lliurement pels primers pendents.

2.220 m ALTIPLÀ

Trobeu aquesta petita zona lleugerament més planera i, amb tendència al sud-est, passeu entre uns claps de pins i situeu-vos al peu de la pala que baixa del coll. Remunteu-la (S) i sobrepasseu al tram final, força més inclinat i amb algunes barres rocalloses més o menys evidents segons el gruix de la neu. Des d’aquí hi ha molt bones vistes sobre la vall de Bastanist.

2.410 m PAS DELS GOSOLANS

Senyal indicadora. Veureu el vessant sud de la serra del Cadí que, per la suavitat del seu relleu, contrasta amb l'escarpada cara nord. Deixeu la serra de Cortils a la vostra dreta i inicieu (S) un flanqueig lleugerament ascendent. Gireu gradualment a l'est tal com us marca la mateixa falda de la muntanya.

2.490 m COLLET DE COMABONA

Seguiu (E) la carena i arribeu al proper cim, després de superar per la dreta un punt rocallós.

2.554 m COMABONA

Torreta de vèrtex geodèsic. Bonic mirador de la plana de la Cerdanya. Al nord veureu la magnífica serralada pirinenca, que s'extén a dreta i esquerra de la vall de la Llosa. A l'est, i ben propers, els relleus interessants de la serra de la Moixa i les Penyes Altes del Moixeró. Al sud destaca la muralla nord de l'imponent Pedraforca. Efectueu el descens desfent el mateix itinerari

Altres rutes d'esquí de muntanya