Esquí de muntanya - Tossa del pas dels Lladres

Malgrat la seva modesta altitud, la Tossa del Pas dels Lladres ens ofereix una bonica sortida amb esquís. Podeu completar-la anant també al Puig de Dòrria però, en qualsevol cas, el descens per la vall del torrent de Faitó, encarada al nord, ens assegura bona innivació. El punt de partida i d'arribada és el pintoresc poble de Vallcebollera, on podeu visitar el museu de la mel i de les abelles.

Bosc d'avets

ACCÉS

Des de Puigcerdà i la Guingueta d'Ix dirigiu-vos per la carretera D-70 fins el poble d'Oceja. Travesseu-lo de cap a cap o voregeu-lo per la part baixa, des de Palau. A l'altre extrem de la població trobareu la carretera D-30 que puja a Vallcebollera. Des de Puigcerdà hi ha una distància d'11 km.

FITXA TÈCNICA :

• Desnivell: 1.043 m.
  • Altitud màxima: 2.663 m.
  • Dificultat: Moderada
  • Temps: 4-5 hores.

ITINERARI

1.620 m. VALLCEBOLLERA

Inicieu l'excursió sortint de la part alta del poble, per una pista forestal que puja en sentit sudest. Passeu un primer giravolt i, en arribar al segon, abandoneu la pista per seguir un camí ample que descendeix lleugerament fins arribar al torrent que conforma la vall.

1.625 m. TORRENT DE FAITÓ

Separa el serrat del Pla dels Llobins i el bosc de la Cogulla. Remunteu (SE) per la seva marcada llera sense cap mena de dificultat ni problemes d'itinerari.

2.105 m. CLOT DE MANTELL

Captació d'aigua i punt d'arribada de la pista que hauríeu pogut seguir en cas de no haver-hi neu. A partir d'aquí, comenceu a guanyar alçada remuntant (E) les pales de la vostra esquerra sota el pic de Credells o de Duraneu.

2.663 m. TOSSA DEL PAS DELS LLADRES

Teniu a tocar el cap superior del telesquí més alt de l'estació d'esquí Er - Puigmal 2600. Des del cim, disposareu d'una esplèndida vista sobre les muntanyes del Ripollès i Collsacabra. En dies clars i al sud-oest, contemplareu les muntanyes de Montserrat i de Sant Llorenç del Munt. El descens és obert i ample. Inicieu-lo cercant un torrent encarat al sud-oest, per sota l'ampla collada de Queralbs, en plena serra de Gorrablanc.

2.105 m. CLOT DE MANTELL

Retrobament amb l'itinerari de pujada que heu de seguir en sentit invers. La baixada pel torrent permet diverses variants, segons les condicions de la neu.

1.620 m. VALLCEBOLLERA

Punt de sortida.

Altres rutes d'esquí de muntanya