[TC123] Font de l'Ingla - Fageda de la Mena

Variada ruta circular a peu des de la part lleidatana de la Baixa Cerdanya. Combina la visita de la vall de l'Ingla, la descoberta de la fageda de la Mena i una "escapada" als cims propers del massís del Cadí.

Vall de l'Ingla

Ens apropem a la vall de l'Ingla des de Talló. Deixem enrere l’ermita de Sant Serni de Coborriu i ens endinsem per la vall de l'Ingla, seguint la pista forestal GR 107, camí dels Bons Homes, que surt en direcció sud fins a l’àrea recreativa Font de l'Ingla, lloc on deixem els cotxes.

Iniciem la caminada seguint la pista en direcció a cal Serra i continuem agafant la pista del Prat de la Mena que puja fort.

Ens endinsem a la fageda a on els faigs estan acompanyats d'uns avets centenaris espectaculars que superen els vint metres d’alçada.

Arribem a una esplanada i trobem la barraca del Prat de la Mena.

Un cop hem gaudit de l’indret seguim pel mig del bosc fins el coll de Vimboca, un tram de GR 150 cap al serrat de la Moixa i gaudim de les vistes. Ens arribem fins el Tallat de les Roques i tornem pel GR 107 pel Coll Pendís cap al refugi dels Cortals de l'Ingla. Des d’aquí continuem baixant pel GR fins el pont d’Ingla.

Perfil de la ruta circular a la vall de l'Ingla i la fageda de la Mena