[TC328] Guils-Fontanera - Malniu

Clàssica ruta circular amb raquetes, pràcticament circular, entre l'estació d'esquí de Guils-Fontanera i l'estany i refugi de Malniu, a la Baixa Cerdanya gironina.

Des del punt d'informació de l'estació (1905 m), podrem seguir els senyals, bastons negres i taronges, fàcils de veure en totes les condicions atmosfèriques, que ens portaran al GR-11. Girarem en direcció N, i resseguirem aquest GR i que supera una inclinació moderada i passarem per la zona rocallosa de les Roques Feres. Ens endinsarem al bosc, municipi de Ger, i passats uns 45 min arribarem al refugi forestal de la Feixa, de 2228 m que se situa en una gran clariana amb unes dilatades vistes panoràmiques. Aquest pot ser un punt d’avituallament i així aprofitem l’aigua de la font que trobarem a 20 m direcció E.

Seguirem la pista forestal, per la qual circulen tot tipus de vehicles a l’estiu, direcció O. Estarem en un altiplà i travessarem un bosc esclarissat que domina la vall de Meranges o Valltova. Al cap d’uns 15 minuts trobarem un cartell informatiu (2248 m) que ens indicarà les direccions a seguir, tant si volem anar a l’estany de Malniu com al refugi de Malniu. Triarem la primera alternativa en sentit N. Ara els senyals que haurem de buscar són de color groc, amb el núm. 139. Aquests ens guiaran durant el curs d’un corriol que s’endinsa al bell mig del bosc i supera un desnivell molt poc pronunciat, a l’estany de Malniu (2250 m), després d’uns 50 minuts. Segons la llegenda, és en aquest estany on les bruixes i els bruixots es trobaven amb el diable i organitzaven els seus sàbats les nits de Sant Joan. Des d’aquí podem anar al refugi de Malniu.

On desaigua l’estany seguirem un camí de baixada pronunciada, indicat amb fites de pedra, que ens guiarà durant 25 m al refugi de Malniu (2123 m). Davant d’aquest refugi veurem un estany, no són pocs els qui el confonen amb el de Malniu. Es tracta de l’estany Sec, que en realitat és artificial, ja que disposa d’una resclosa coberta de terra i herba a la sortida de les aigües.

Per fer el circuit de tornada agafem a la dreta (sentit E), un tram del GR-11 que ens portarà un altre cop al cartell informatiu que havíem trobat anteriorment. Haurem de resseguir el camí a l’inrevés fins al refugi de la Feixa i continuar per la pista fins a l'estació d'esquí.

Estany Malniu
camí a la ruta de raquetes al refugi de Malniu

[Per a dispositius mòbils, veureu millor aquest mapa en posició horitzontal]

Perfil de la ruta de raquetes a l'estany de Malniu